New York Fastfood

Afgelopen mei waren we in New York met onze (stief)dochters van 14 jaar en 3 jaar. Echt een geweldige stad, een fantastische ervaring. Wel een uitdaging om 2 kids met zo’n groot leeftijdsverschil tevreden te houden en onszelf ook :-). Niet alleen qua activiteiten, maar ook wat betreft eten. Op mijn lijstje stond een sterrenrestaurant, de oudste dochter wilde graag langs de in Nederland bekende en minder bekende (fastfood)ketens. Genoeg om over te schrijven, dus we beginnen met onze New York Fastfood ervaring. Volgende week het vervolg met onze restauranttips!

Hotdogs

Uiteraard moesten we bij een kraampje op straat een uit de films zo bekend broodje met worst eten. De jongste dochter bleek een fan, volgens mij meer van de ketchup dan de rest, maar ze hapte tijdens deze week aardig wat hotdogs weg. Er is zeker kwaliteits- en prijsverschil. Zo vonden wij een hotdogverkoper op Wallstreet (schuin tegenover beeld van George Washington en vlak voor Tiffany & Co en Trump building) waar een rij stond. Dit leek ons een goed teken en dit was ook zo. We kregen een heerlijke hotdog voor 3 dollar. Bestel geen hotdogs van rondlopende verkopers tijdens een wedstrijd in het Yankee-stadion, deze zijn veeeeel te duur, koud, slap en smakeloos. Loop dan even naar de verkooppunten in het stadion zelf, daar zijn ze (iets) beter.

Frappucino

De oudste dochter is verslaafd aan koffie of beter gezegd: iets mega zoets met in de verte iets van koffiesmaak, zoals een frappuccino. Zo stonden we bijna dagelijks bij de Starbucks, bij voorkeur in de middag, tijdens de Happy hour. Goedkope koffie en gratis wifi, zij was gelukkig. Later ontdekte ze dat de ijskoffie bij Dunkin’ Donuts nog lekkerder was. Ze hebben er ook zoals de naam doet vermoeden donuts en andere zoete dingen waar vaders dan weer blij van wordt. Voordeel: beide ketens zijn rijk vertegenwoordigd in de stad.
 New York Fastfood: Starbucks of Dunkin' Donuts?

Everything is big?

Na een vermoeiende warme lange hete middag (zal jullie niet vervelen met de family matters van een samengesteld gezin, met als extra storende factor een jetlag en het feit dat we een uur op zoek waren naar een restaurant dat we niet konden vinden) en een jongste dochter die naar de wc moest, kwamen we terecht bij de Mac. Wat viel op? De hoeveelheid frietjes viel tegen! De hamburger leek ook aan de kleine kant. Hoezo everything is big in America? Toegegeven, de beker frisdrank was indrukwekkend groot, maar was voor driekwart gevuld met ijs. Laten we het erop houden dat we met gevulde maag en geleegde blaas weer op weg gingen.

Chipotle

Dan de laatste New York fastfood zonde voor een foodblogger: Chipotle. Een burritoketen waar je aan de counter aangeeft wat voor vlees (vegetarisch ook mogelijk), groenten en andere ingrediënten je wilt hebben, inclusief de pittigheid. De hoeveelheden avocado’s die ze ’s ochtends staan klaar te maken is indrukwekkend. Helaas is de omgeving weinig inspirerend, maar de smaak is meer dan ok. Misschien een idee voor take-away?!
 New York Fastfood: All about avocados...

Voor als je thuis wilt eten

We verbleven op First avenue. Voor onze ontbijtboodschappen gingen we graag naar The Food Emporium bij ons in de straat onder de brug. Een winkel met prachtige hoge plafonds met bogen/gewelven, waardoor de akoestiek op sommige plekken ideaal zou zijn voor een operaconcert. Boodschappen doen is hier geen straf. Denk aan:
  • Een versafdeling met prachtig geëtaleerde groenten en fruit
  • Een tapasbuffet, waar je zelf olijven en andere lekkere dingen hapjes kan scheppen
  • Een kok die sushi staat te bereiden
  • Een giga-afdeling met die dag ter plekke vers bereide kant-en-klaar-maaltijden
  • Een mega uitgebreid assortiment van brood, taart, kaas, vlees en noem maar op. Behalve wijn. Wijn wordt bij geen enkele supermarkt verkocht (alleen bocht van 6%), dus daarvoor moet je naar de speciale wijnwinkels

New York Fastfood: The Food Emporium voor de dagelijkse verse producten.

Smiles

Ken je trouwens die actie van de AH, dat je 3 producten uit hetzelfde schap bij elkaar zoekt voor 1 maaltijd? Dat kennen ze bij de Target in NY ook. Alleen dit was de zoete variant: koek, chocolade en marshmallows, om te bouwen tot een mega slecht toetje met als slogan: more s’mores, more smiles …

 

New York Fastfood: 'More s’mores, more smiles' bij de Target in New York.

Written By

Mirjam en Steven vormen samen Haegsche Proef. Ze zijn net zo gek op eten als op elkaar en willen graag hun ervaringen delen met anderen. Ze nemen niet alleen de proef op de som in Den Haag, ook daarbuiten. Restaurants moeten oppassen voor dit spionnenduo, want ze zijn kritisch!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *